2008. szeptember 19., péntek

Halló….Halló….Föld jelentkezz.............


Itt Tunya a Sverige bolygóról……..Do you hear meee?? I hope so….Hát gyerekek egyszerűen nem tudom, de tényleg nem tudom szavakba foglalni ami itt történik Velem! Csak ülök itt snussel az arcomban és ütöm a betűket hogy írjak valamit, de egyszerűen ezt nem lehet; ezt látni kell, érezni kell….Áhhhhhhhhhhhh hihhhhetetlen, de tényleg!

Hol is kezdjem? Először is elnézést kell kérnem tőletek kedves olvasóim, hogy egy hete nem írtam semmit sem a virtuális noteszomba, de tényleg nincs időm! Talán ott hagytuk abba, hogy előző vasárnap! Hétfőnként szabadnapos vagyok, de az első hét révén be kellett mennem a munkahelyemre, elintézni hivatalos dolgokat, mint pl. bankkártya, telefonkártya stb, stb. Viktor és Maria maximálisan segítőkészek és kedvesek voltak eljöttek Velem a bankba kártyát igényelni, segíteni elintézni a dolgokat; mondanom sem kell h a két művelet, nem tartott egy óráig sem. (Nem úgy mint kedves kishazánkban, ahol ha telefonkártyát vagy bankkártyát igényelsz az egész napod, de minimum egy délelőttöd rámegy a dologra). Kedden volt az első napom a „munkahelyemen”, ami egy óriási játszótér lesz számomra, most már látom! Annyi dolgom volt hogy ping-pongoztam a gyerekekkel, beszélgettem Velük tulajdonképpen semmi extra.

Ami az első igazi kihívás volt az a szerda volt, mert gulyást kellett csinálnom a staffnak a másnapi összejövetelünkre. A gulyással magával nem lett volna probléma, ha normál módon csinálom azaz sertéshúsból ,de mivel Guillaume nem eszik disznót muszlim lévén, a marhahúst kellett preferálnom, ami nem egy egyszerű történet, mert sokkal több idő kell neki, nomeg nem is csináltam még soha! Természetesen felesleges volt a para mert mocsok jó lett a cucc, igaz h 3 órába telt míg megfőtt a hús, de vajpuha lett és a fűszerezés is igen pöpecül el lett találva! A Hogyan készítsünk marhahúsból tökéletes étket című „könyv” első részét már érzésként volt szerencsém megtapasztalni a mosonmagyaróvári Németh-klánnál jópárszor, de én magam még soha nem dolgoztam eme ízletes állat húsával!Szóval a „könyv” második fejezete is kipipálva, igen nagy Nike szimbólummal!

Az apropó amiért a gulyás készült, az a következő: csütörtökön a két ifjúsági center dolgozói azaz: Maria, Viktor, Guilaumme, Robert, Kibe, Annike, Lasse, stb… kimentünk egy közeli szigetre két napra, hogy megbeszéljük a terveket az őszre! A helyről magáról nem tudok egyszerűen semmit mondani mert a képek magukért beszélnek…..Két napig voltunk kint, de nem tudtam betelni azzal a látvánnyal, amit a Balti-tenger és szigetvilága nyújtott……El tudnám itt képzelni az életemet asszem öreg koromban! Hallgatni ahogy a sziklákat finoman nyaldosó hullámok elérik a partot, nézni ahogy a sirály alábukik a napi betevőért, közel, s távol bámulni a tűleveveles erdőket amik a környező szigeteket borítják….Awesome….(Azt hiszem elkezdek írni egy Harlequin regényt is :D:D).Kezdem megérteni, hogy a svédek, hogyan tudnak ilyen nyugodt természetű emberek lenni.

Node kanyarodjunk vissza a meetinghez: baromira nem fogok unatkozni idekinn a munkahelyemen sem ebben már biztos vagyok! Keddenkén uszoda a kölykökkel meg Kibével, víziröplabdával fűszerezve, szerdánként mászófal benn a munkahelyen, csütörtök ping, pong, billiárd, tengés-lengés, és péntek a főzőnapom, amikor is egyszer magyar kajákat zúzunk majd a csimotákkal, majd következő héten valamelyik európai ország nemzeti ételét készítjük el együtt! Közben persze minden második héten lasertag itt a városban! Abban reménykedem, hogy a gyerekek is úgy fognak hozzáállni ezekhez a dolgokhoz, mint ahogy én állok hozzá, de szerintem nem lesz baj ezzel sem! Mi baj lehetne hisz Wonderlanden vagyok? A contact person-öm Viktor lesz az egy év alatt, aki egy 24 éves punk-rocker srác iszonyat yo fej, szereti a bulikat, a zenét, és most már a pálinkát és az Unicum Nextet is, én meg hála Neki szeretem a snusst :D! A kérdés természetesen jogosan vetődik fel mi is az a snuss? Tipikus svéd cucc, egy kis papírzsákocska meg van töltve dohánnyal, amit beraksz az ínyed és az ajkad közé és ott tartod órák, hosszat, vagy amíg jól esik! Rohadt jó, mert sokkal kevesebbet cigizel, nem lesz büdös tőle a szád, és különböző ízekben lehet kapni Svédországban! Rengetegen tolják cigi helyett, vagy mellett :D:D!

Annyi mindent írnék még, de most mennem kell, hétvégén még jelentkezem újabb ledöbenésekkel :D! Képek az utóbbi egy hétről holnap délután várhatóak, szóval tessék megfordítani a homokórát, és elkezdeni sárgulni az „irigységtől”, mert mocsok szép helyen vagyok ám :D!SOMEBODY WAKEEEEEE MEEEEEE UUUUUPPPPPPP!!!! IT’S CAN’T BE TRUE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hi NordMANN!!!

Állati kemény programjaid vannak!
Ez a snuss izé engem is érdekel..asszem láttam már idehaza majd csekkolom!

remélem te is mész majd falatmászni...állati jó, persze néha leszakad a karod de ez benne van!

Amúgy meg Apu fortyogó epélye vagyok!!!

Be good!

Captain Chaos

Unknown írta...

Jah a snust lehet odahaza is kapni, már utánaolvastam, de mindenképp a svédet vegyed, mert egyrészt nem annyira káros mint az arab, másrészt meg gyengébb sokkal!Meg hát ugye svéd :D:D!Megyek hát falat mászni, rám fér egy kis gyúrás asszem :D:D!
Hát jók a programok, minden jó, csak..........:D:D!Najó ezúttal nem igaz ez a mondat, de kihagyhatatlan!

Névtelen írta...

Hello Gyuluska!!!

Egy jó tanács...tapasztalatból...mert nekem is kellett faja magyar gulyást csinálnom...és a francos "Musztafák" nem esznek disznyót, ezért legközelebb,ha nincsen időd a 3 órás főzőcskéhez, akkor csináld pulyka combból! Gyakorlatilag észrevehetetlen a különbség, főleg a sápadtbőrű svédeknek.

Üdv, Sámpi

Ui.:ugye,h nem csinálsz semmit? :)

Unknown írta...

Hát még nem igazán, de nagyon úgy néz ki h több dolgom lesz mint Neked odakinn, legalábbis én nagyon azt szeretném, aztán hogy mi mennyire fog összejönni azt majd meglátjuk, hogy rajtam nem fog műlni az biztos :D:D

Norka írta...

Én is ilyen kontakt embert akarok!!!!!!!!!!!!:)Hallod, ez az ami hiányzik! Egy jó koncert, némi sörrel!:)

Tunya írta...

HEHEEE! Jah Viktor tenyleg iszonyat jo fej, bär amint mondtam szorakozasi lehetösegek itt is kotottek egy kicsit.....