2008. október 7., kedd

Fika&kaka


Tegnap csapatépítő tréningen voltam……..A dolog arról szólt, hogy a Kalmar megyében tevékenykedő összes önkéntes a contact emberével együtt eljött ide Oskarshamnba, mert van itt egy kisebb adventure park, ahol szerveznek ilyen outdoor dolgokat! Mondanom sem kell, hogy iszonyatosan élveztem a dolgot! 2 csapatra osztottak szét bennünket és ez a két csapat versengett egymás ellen a délelőtt és a délután folyamán! Volt minden kérem szépen, szögbeütés fába kalapáccsal ügyetlenebbik kézzel, pókháló, két köteles mászás, teszt, tömegsí….. Az nem különösebben foglalkoztat hogy a jobb farpofámon akkor zöld-lila-mályva nonfiguratív természetes tetoválás van egy eséstől, hogy az a Tatoo magazin címlapjára is pályázhatna! A lényeg hogy nagyon jól sikerült a program, és a még lényegesebb, hogy nyertünk :D! Természetesen reggeli ebéd, fika, kaka minden volt! Most itt azt hiszem, álljunk is meg egy szóra, és mielőtt azt gondolnátok, hogy az előző posztból visszamaradt élményeimet tuningolom még egy kicsit, megnyugtatok mindenkit, hogy nem!
Fika: a svédek szerintem eddigi élményeim szerinti legjobb dolga, ha gasztronómiáról és étkezésről van szó! Napjában 3-szor minimum van fika a munkahelyeken is, meg úgy általában mindenhol, és ez tulajdonképpen kávézással/teázással egybekötött sütikézést jelent! A fikához fogyasztott sütemény összefoglaló neve a kaka! Ez van gyerekek, a kulturális különbségek bizony nyelvi szinten is jelentkezhetnek :D:D! Egyébként iszonyatosan jó dolog tényleg, leülsz beszélgetsz közben megiszol egy kávét, megeszel egy sütit, aztán még egy kávé még egy süti, aztán még egy kör! Én még itt olyan fikán nem voltam ami ne tartott volna legalább ¾ óra hosszat! Meg kell jegyeznem továbbá, hogy a svéd konyha és a svéd gasztronómia számomra eddig semmi különöset nem nyújtott, de viszont a süteményeik azok beszélnek, a kókuszgolyón át az aprósüteménytől a krémes cuccokon át mindegyikmosok finom! De a cocobolljuk egyszerűen verhetetlen!
Ha már ennyire belemélyedtünk a gasztronómia végtelen erdejébe, további kulináris élményeimet osztom meg Veletek! Most pénteken átestem a tűzkeresztségen és megvolt az első főzőórám a kölykökkel, ami elég jól sikerült! 3 gyerekkel főztem együtt, ami azt hiszem pont elég lesz mivel a konyha benn finoman szólva sem nagy, és ha főzök egy kaját 3 gyerek még pont az a mennyiség akinek munkát tudok a kezébe adni és oda is tudok figyelni Rájuk, hogy ne legyen unalmas se Nekik a dolog, se Nekem! Egyébként a menü rakott krumpli volt, és osztatlan sikert aratott! Mocsok nagy mákom van azzal, hogy itt Svédországban is van tejföl, ami bár kicsit sűrűbb, mint a miénk, ízre kopp ugyanaz, sőt van egy rakat ízesített változata is! Tehát nincs semmi akadálya annak, hogy totális magyaros íz orgiát varázsoljak a svéd asztalokra! Mondanom sem kell a skandináv pajtásoknak nagyon bejönnek a Kárpát- medence fűszeres ízei és ez is nagyban hozzájárul ahhoz, hogy kisebbfajta sztárokként vagyunk elkönyvelve itt!
Mindenhova visznek minket, elvileg interjút fognak készíteni Velünk a kalmar megyei újságtól, helyi politikusokkal fogunk találkozni, meg ilynek, VIP helyünk lesz az oskarshamni jégcsarnokban, a helyi hokicsapat meccsén! Szóval azt hiszem nem fogunk unatkozni a jövőben sem! Következő héten meg csapatunk Stockholmba egy hétre, amit iszonyatosan várok már! Legközelebbi bejelentkezésem onnan várható, de azért figyelgessétek a blogot mert ki tudja mikor írok legközelebb!

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Neeeee....


bárcsak nálam lett volna ilyen nasi fless...asszem pótdíjjat számított volna fel a WizzAir értem hazafelé jövet:)

Ha rajtam múlna betakarítanám a kis tea sütiket a tányérról:)))


Üdv, a fő Naschi

Tunya írta...

DEEEEEEEEEEEEEEEE!! Majd meglátod ha jöttök....Fika&work, fika&work, fika&work....ebből áll egy svéd dolgozó munkaideje :D:D Megkockáztatom, hogy 50, 50 arányban :D:D Rájöttem egyébként valamire és ez 100% biztos!
Szerintem a nagy édességgyártó multik és az EVS között van valami titkos szerződés, mert én aki otthon néha-néha eszek édességet (általában bizonyos alkalmak után, amikor nagyon megkívánom), betolok egy kiló gumicukrot egymagamban simán és akkor a csokikról még nem is beszéltem.....

Névtelen írta...

Tunya! Ugye a csapatépítésen nem kisharkálykodtál! :)

Tunya írta...

Lolller! Nem, illetve igen, hát Nekem is kellett csapkodnom a szöget a BAL kezemmel,ahol azért hasznát vettem a Talabér-féle summercampnek:D:D!

Névtelen írta...

szega!!!!

Egy apró komment...ha megyünk a Naschmanna-al, akkor be kéne nézni abba a jégcsarnokba, mert engem pl qvára érdekelne :)))


üdv Kásozkapitány!

Unknown írta...

Nem lesz akadalya sztem mer minden heten van legalabb 2 meccs :D:D
Nem nagy egyebkent olyan 3-4000 koruli lehet....
De eleg fajan nez ki....