2008. november 5., szerda

Mr. Hollywood



Reggel 6:30 ZULU Oskarshamn Svédország!
Ülök a buszon úton Kalmar felé és pötyögöm a karaktereimet Nektek a blogomra, már amennyiben az ujjaim még ma felengednek!
Most nézem a buszon az információs kijelzőt és -4 fok van! Könyörgöm ez még csak november, mi lesz még akkor itt februárban?? Bocsesz, hogy ennyi ideig nem böfögtem semmit felétek ez nem lesz általános, (ezért is jutott eszembe, hogy megírom itt a bejegyzést, mert a héten nem hiszem hogy máskor lenne időm rá) de ez a hét megakáosz! Szóval ott hagytuk abba azt hiszem körülbelül egy hete, hogy a kölyköknek őszi szünetük van, és eszementül sok program van Nekik betervezve! Igazság szerint azért én nem így képzeltem el ezeket a dolgokat, azt hittem sokkal jobban fogja őket érdekelni a rengeteg változatos program! Hétfőn korcsolyázni voltunk az Arénában ahová 4 darab gyerek jött el Velünk, amit akkor még betudtam annak, hogy ez a szünet első napja, biztos alszanak (én is ezt tettem volna a helyükben). A korcsolyapálya egyébként tele volt, más emberekkel, akik hozták a kiskrapekokat zúzni a jégre jó svéd szokás szerint. Döbbenet gyerekek……Én valamelyest fel voltam készülve arra, hogy északi ország révén nyilván nem ügyetlenek a téli sportokban, tekintve az NHL-t ahol nem egy-két svéd játékos kergeti a pakkot hétről-hétre, de látni ezt azért sokkoló volt! Kapkodtam a fejem, amikor percről-percre kis golyók suhantak el a lábam mellett-között állig begombolkozva a kis sisakjukkal a fejükön. A legtöbb nem lehetett több 6 évesnél. A legkomolyabb viszont az volt, amikor megláttam egy apukát, aki a kb. 2 éves kisfiát hozta korcsolyázni! Nem hazudok gyerekek, a pici totyogott az apja mellett, korcsolya fel a lábra, a gyerek keze alá egy ilyen támászték, hogy ne essen el, azt hadd szóljon….Nagyon bánom, hogy pont ott merült le a fényképezőgépem, mert tényleg nem akartam hinni a szememnek. Szerintem fogok még ilyet látni, mert pont tegnap olvastam a helyi újságban, hogy az amúgy focicsapatnak helyet adó stadionban a gyepszőnyeget felgöngyölítették, és a pálya korcsolyapályaként fog üzemelni a tél során….Elég konkrét! Szóval a korcsolya döbbenet után, kedden lasergamezni mentünk Kalmarba. Azt már kifejtettem korábban körülbelül mi is ez a játék, de megdöbbentő volt, hogy ide is 4 gyerek jött Velünk csak! Maga a játék egyébként mocsok fárasztó 40 percet játszottunk, de bizony isten, ha Gatorade reklámot kellett volna forgatnom én lettem volna utána a megfelelő alany. A game után Kalmarban hagytuk a 4 szem gyereket vásárolgatni, nézelődni két órát és hát természetesen én sem hagyhattam ki a vásárlást! Ezúttal a stockholmi shopping után, egy pulóver és egy sapka volt az áldozat! Sámpár Zoli innen üzenem, hogy biztos isten, hogy amikor hazamegyek vagy a cuccaim fele itt fog maradni, vagy szólni kell a Masszi Gyula bácsinak, hogy készítse fel a Roburt egy kis svédországi kirándulásra!
Szerdán innebandyt játszottam, ami mocsok jó volt és állítólag (bár én szerintem ez csak protokoll) nagyon jól toltam, tekintve hogy életemben körülbelül ötször ha játszhattam! Pénteken Halloween volt ugye, csütörtökön faragtam tököt (és asszem ez volt életem utolsó faragása, addig amíg gyerekem nem lesz, mert büdös az a szar), és Anne-Louis iszonyat finom sütőtökkrém levest csinált! Egyébként ez a hét kaja szempontjából is a ledöbbenések hete volt, mert soha nem gondoltam volna, hogy meg fogom enni a sütőtököt bármilyen formában, pénteken meg ugye főzős napom volt és találtam egy svéd oldalon egy iszonyat jó receptet, amivel nem is kellett sokat szarakodni, meg finom is, de csak a gyerekeknek, gondoltam én akkor! Tudniillik pediglen, hogy csirke szárnyakról volt szó, spagetti tésztával és ugye ismertek annyira, hogy a baromfiudvar állatai közül a tollas jószágokat én finoman szólva sem kedvelem! Jelentem a boltban vásárolható csirke szárny falatkák mocsok jók! Halloween a cucc meg attól lett, hogy a csirke piros ételfestéket kapott, a spagetti meg UV- zöldet! Azt nem mondhatnám, hogy gusztusosan nézett ki, de nem is ez volt a cél ezúttal :D!
Ezután a mozgalmas hét után úgy terveztük ezzel a bohóc franciával, hogy a hétvégét a totál chilloutnak szenteljük, nem csinálunk semmit, filmet nézünk, döglünk egyebek! Mondanom sem kell, hogy nem így történt a dolog, mivel szombat délután 3 körül megcsörrent a telefon és az olasz önkéntes csaj hívott minket, hogy menjünk le Kalmarba a többiekhez bulizni estére (7 óra). Több se kellett Nekünk fogtuk magunkat buszra szálltunk 1 literes gömb (thx again Dorc), és 6 doboz 3,5%-os Carlsberg társaságában. Ugye ilyenkor szívás, az, hogy Svédországban nem vehetsz alkoholt a boltokban! A Systembolaget bezár szombaton 13:00-kor, és onnantól ha inni támad kedved marad a mellan öl, (3,5%), meg a lätt öl (mert ezeket megveheted a boltban is), vagy a bárok ahol már mint mondtam körülbelül 40 SEK egy kori nedű. Egyébként meg kell hogy mondjam hogy ez a Carlsberg közel sem olyan rossz, mint amire számítottam, csak ugye több kell belőle, hogy a kívánt hatást elérjed. A party egyébként mocsok jól sikeredett, mert a kalmari önkéntesek találtak egy fősulis helyet, ahol Halloween party volt szombat este, és elég konkrétat csapattunk hajnali 2-ig! Mondanom sem kell, hogy toltunk volna tovább is, de ez is egy svéd általánosság, hogy a szórakozóhelyek 2-kor bizony rád csukják az ajtót….Az e heti képgalériát innen fogjátok kapni, mert hirtelen ötlettől és a kereszt erejétől vezérelve a lovag bizony magával vitte a fényképezőgépét a buliba és kattintgatott szorgosan egy jó fél órát…..Remélem minél előbb fel tudom tenni a cuccost, mert amint már említettem meglehetősen sűrű ez a hetem!
Hétfőn interjút készítettek Velünk az egyik helyi újságtól, pluszban még ugye még az év elején meg lettem bízva azzal, hogy segítsem megszervezni a Kulturnattot, ami ezen a héten pénteken lesz, pluszban a Kumulusnak (fogadó szervezetünknek), is most van az a hete, amikor népszerűsítik itt a környéken az EVS-t szóval cipelnek minket mindenhova, mint a bazári majmokat….
Gondolkoztam már azon, hogy nem lepődnék meg ha valamelyik nap beállítana a házunk elé egy kamion maga után vontatva egy ilyen rácsos pótkocsit, aminek az egyik felén a rácsok kék-fehér-pirosban, a másik felén piros-fehér-zöldben pompáznának mi benn zúznánk a rácsok mögött és valami hasonló üvöltene a hangszóróból: SZENZÁÁÁCCCCIÓÓÓÓ! TESSSÉK, CSAK TESSÉK!! MEGÉRKEZTEK AZ ÖNKÉTESEINK FRANCIAORSZÁGBÓL ÉS EGY SOHA NEM HALLOTT EURÓPAI ORSZÁGBÓL MAGYARORSZÁGRÓL!IGGGGAAAZZZZZIII EGGZOTIKUM KÉREM SZÉPEN, ILYET MÉG SOHA NEM LÁTOTT JÖJJÖN EL ÉS HIGGYEN A SZEMÉNEK!HA ELJÖN MEGHÍVJUK EGY FIKÁRA IS!
Megérkeztünk Kalmarba, zárul Tunya mókatára….Mára…..

4 megjegyzés:

...:::szpd:::... írta...

Beszélgetés (Tunya és szpd, 2008. augusztus, Veszprém)

szpd: Azért Svédországban qrva hideg lesz már ősszel is, ugye? Télen meg majd dröpködnek a mínuszok.

Tunya: Á, dehogyis. Télen se lesz túl hideg, azért annyira nem vagyunk északon.

:D :D :D

Egyébként örülök, hogy élvezed a kinti létet koma, a megjósolt DelPieros poszt meg már fent is van a blogon...

Andi és Tibi írta...

Itt lehet inni Carlsberg Elefántot is ami asszem 6.5-es, és itt is van olyan hely, ahol 2kor bezár a bazár. De még plusszokban mérjük a celsiust!

Névtelen írta...

Itt nálunk mindenki ismeri Magyaországot, s minden 2. svéd járt már itt. Csak azt a francos Budapest elnevezáésű süteményt honnan vették, mert, hogy olyan nálunk otthon nincs???

Tunya írta...

Hehhheee :D:D! Hät nem tudom Nekem eddig olyan tapasztalataim vannak, hogyha jo magyar egyeneseggel räkerdezek, hogy tudod e merre van MO. akkor szemlesutessel egybekötött Nej a välasz, vagy a masik eshetöseg hogy bepasszolnak Litvania, Lettorszäg Esztorszag közelebe........
Egyebkent a sutemenyeiktöl e is el vagyok ajulva, de ezzel a Buapestel meg nem talälkoztam.....
SZPD: Azok a fagyos napok csak ätmenetiek voltak boven plusszok vannak mär megint.....8-10 fok körul....