2008. december 8., hétfő


Kézcsókolom, és üdvözlök mindenkit, az új bejegyzésemmel! Mint ahogy azt már megszokhattátok, egy héten legalább írok egy valami értesítőfélét a blogra: hogy élek, nem haltam meg. Előző héten vasárnap írtam utoljára, és ígértem hogy kicsit beszámolok majd a svéd kajákról, meg egyéb gasztronómiai cuccokról. A héten egyébként csütörtökig semmi különös nem történt, azon kívül, hogy megsütöttem életem első bejglijét, ami meg kell hogy mondjam nem egy Gerbaud cukrászdába való darab lett. Az ízével nem volt semmi gond, és talán még a diós is jobban ízlett a szokásosnál (bár én nagyon-nagyon mákos párti vagyok), de a küllemét illetően khhhmmm, hát hogy is mondjam akadtak kifogásolni valók….Aki sütött már bejglit tudja, hogy az utolsó fázis, hogy megkenjük a tetejüket tojássárgájával, ez adja a bejglinek a barnás-sárgás csillogós színét. Most már ezt is tudom, mert én csak úgy tessék-lássék módra kenegettem a cuccot aminek az eredménye eléggé tigriscsíkos bejgli lett, majd meglátjátok a képeken :D:D, a másik problémám pedig az volt, hogy olyan lapos maradt, mint az Arizoniai-sivatag…..Ma meg kell próbálkoznom a következő adagokkal, mert csütörtökön előkarácsonyozunk a többi kölyökkel, és oda is kell csinálnom! Majd meglátjuk…..
Mielőtt kijöttem ide Svédországba sokan azzal riogattak, hogy a svéd konyha mennyire egysikú és mennyire szar! Ezeknek az embereknek üzenem, hogy FUCK OFF!!! Mert vagy nem jártak itt, vagy nem ettek Svédországban, vagy egyszerűen nem vágják mi a jó! Ami csütörtökön várt Rám az maga volt a Kánaán. Tudni kell, hogy a viking testvérek itt északon előszeretettel járnak „előkarácsonyi” ebédekre, vacsorákra, amit julbordnak neveznek. Pár embernek már szerintem MSN-en említettem hogy az elkövetkezendő 2 hétben 4 ilyen vár Rám. Az első most volt csütörtökön (a szabadidős dolgozókkal), a következő lesz most csütörtökön az önkéntesekkel és a mentorokkal, szombaton a hajó, aztán még lesz egy karácsony előtt csak az ifjúsági központ dolgozóinak. Persze a hivatalos karácsonyi vacsorát ne hagyjuk ki a sorból, ami vagy Kalmarban lesz, vagy Malmöbe utazunk, ez még nem dőlt el teljes mértékben, de egyenlőre Malmö mellett áll a zászló.
A csütörtöki íz orgia egyszerűen csodás volt: hering körülbelül 5 fajta pácban, (sima sós, olivaolajos/mustáros, fokhagymás, paradicsomos. Lazac is füstölve nyersen vagy főzve (whiskey-vel csodálatos a füstölt változat) 4-féle kivitelben, tonhal is 3-4 verzióban, rákok…..Ezek még csak a halak voltak, sonka főzve, kroppkaka olajban pirítva természetesen az elmaradhatatlan vörös áfonya szósszal….Ezenkívül húsok tömkelege így-úgy elkészítve….Mesés volt! A vacsora után 20 percig megszólalni/felállni nem bírtam, de menni kellett, mert Nina (ő az egyik munkatársam), invitálását nem utasíthattuk vissza. Mondta, hogy menjünk el az ő házába és folytassuk ott a partyt, immár alkohol társaságában. Hogyan máshogy? Egyébként a svédek ilyen szempontból nagyon rokon lelkek velünk magyarokkal, mert minden alkalmat megragadnak arra, hogy igyanak. Furcsa volt egyébként, hogy 40-50 évesek is jönnek velünk és csodálkoztam is magamban, hogy ezek így most miért? Aztán, mint kiderült ők lettek 2 óra múlva a legnagyobb partyfacek, mondanom sem kell rottyá szittyózott állapotban (valami 0,7/60%-os Finn pálinkát szopogattak el ketten ¾ óra alatt). Az egyikkel én énekeltem versenykaraoket (nem volt nehéz a diadal, mert szegényem örült, hogyha az adott szót, ami következett ki tudta mondani, nemhogy még a hangmagasságra is figyelni)! Nem tudom, emlékeztek e még valamelyik szeptemberi posztomra ahol nagyon be voltam lelkesülve egy Shar-Peiért? Leila a kutyus neve és Ninaé, szóval a megérkezésünk után én 30 percre totálisan antiszociálissá váltam és úgy kellett rám szólni, hogy gyere már te nagyon barom mert megmelegszik a söröd, meg a jagered :D:D! Elhatároztam, hogy amint majd egyszer elkezdem az önálló életemet előbb lesz egy ilyen kutyám, mint akármi a lakásomban……A következő beszámoló nem tudom mikor jön, megpróbálom minél előbbre időzíteni, de szerintem a hajóról böffentek majd azért valamit :D!
Ui: Malmöben egy éjszakára kellene Nekem szállás, mert voltam olyan hülye, hogy rossz időpontra foglaltam le a vonatjegyem, és akiknél lakni fogunk egy nappal később érkeznek! Szóval ha az olvasók közül valaki tud segíteni dobjon ide egy mailt és a részleteket megbeszéljük: tunya22@gmail.com! Köccc!

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Na már megint megnevettettél! Olyan jókat kacarászom!
A szállással kapcsolatban én sajnos nem nagyon tudok segíteni... Talán van egy két önkéntes ott is... De nem nagyon tudom. Lehet, hogy a norkaborka.myevs.net blog írója ismer ott valakit. Őt kérdezd!

Unknown írta...

:D:D Örülök, hogy tetszik továbbra is a blog, és tényleg nagyon jól esik innen-onnan a dícsérő szó! (Edit köcce Neked is a levelet, majd igyekszem válaszolni)! Jah van két önkéntes német csaj ott, hozzájuk megyünk, csak voltam olyan hülye hogy egy nappal előre foglaltam le a vonatjegyem, és a lányok meg valami tréningen lesznek....
Szóval egyenlőre fedél nélkül vagyok, lehet újságpapír, olajoshordó, meg zacsiba csomagolt Absolut vodka lesz a megoldás éjszakára :D:D!
Sztem a Nóri is csak őket ismeri, de majd megkérdem....

Névtelen írta...

Mire jó a couchsurfing?? Hajrá. De a hordós-vodkás megoldás sem rossz... ;-)

Unknown írta...

Szevasz rég nem látott kedves látogatom! Pont akkor voltál netközelben, amikor én nem :D:D!Amint vagy MSNen lécc írj azonnal mert ááááááááhhh ezt a hétvégét el kell mesélnem!
Bizony isten, hogy nem normálisak a svédek :D:D!
Åland-körúton voltam ;).....