2009. január 26., hétfő

Sztrájk tél kapitány ellen



Hát régen nem írtam már és ennek megvan az oka gyerekek! Előző héten nem volt szinte semmihez kedvem, hogy őszinte legyek! Most már meg tudom érteni az északi országok lakóit miért tör rájuk télen a „depresszív” szürke lelkiállapot! Tényleg nem túl kellemes érzés reggel mondjuk hétkor felkelni sötétben iskolába/dolgozni menni, aztán délután fél négy-négy körül megint azt veszed észre, hogy nyeled a neont ezerrel….Egyébként szerintem az itt engem körülvevőkön is látszik ez a dolog, mert mindenkinek a TÖKE TELE VAN A TÉLLEL! Köztük Nekem is….Napsugarakat akarok, virágzó fákat, tele kávézókat emberekkel, nem pedig gusztustalan gethás időt néhol esővel (mertha mégcsak hó lenne akkor azt mondanám, hogy egye penész, az legalább szép, lehet fotózni meg ilyenek), de ez pfffff valami katasztrófa! Most már kezdek kilábalni a dologból mert nemsokára itt a február, ami egyben sportszünetet jelent itt Svédországban ami Nekem kikapcsolódás és egyben munka is egyben, a február meg elég rövid lesz, és már el is érkezünk a márciushoz ami már előre látom piszkos jó hónap lesz Stockholmmal, anyuékkal, szülinappal, LOONNDONNAALLL!!Szóval körülbelül ezzel vígasztalom magam, nameg a kellő hangulatfokozókkal hétvégenként, most is épp Kalmarba tartó buszon kattognak, füstölnek a billentyűk Lenin, mert a litván törpe csajnak szülinapja van és önkéntes csapatunk ilyenkor összeverődik egy bazi nagy dárídóra! Amint azt már említettem volt, a munkahelyemen is történt egy kis változás mert a városban két ifjúsági center van és január egyig én voltam az egyikben a francia gyerek a másikban, de most úgy húzzuk az igát, hogy két napot én az eddig megszokottban, a másik kettőt meg az új helyen! Kicsit más, mert itt kisebb gyerekek vannak és örülök is ennek egy picit, mert sokkal könnyebb inspirálni őket mindenféle dologra (főzés, pingpong, foci, kosár stb…), mint a „nagyobbakat” az eddigi helyemen! Előző hét pénteken például brassóit csináltam Velük ami véleményem szerint katasztrófális lett több okból kifolyólag: Az első dolog, amit tudni kell a történet megértéséhez, hogy Svédországban egyre több a bevándorló, amit a svédek nagy büszkén mondogatnak, hogy ők nem tesznek különbséget és mindenkit szívesen látnak! Na erre én azt mondom, hogy szavakban, és tettekben igen, de legbelül a svéd sem szereti azt, ami az országban bevándorláspolitika néven folyik. Ezt hosszú lenne itt a blogon elmagyarázni, ezeket a tapsztalataimat erről, de ha kíváncsiak vagytok szóljatok és leírom a véleményemet róla egy posztban, vagy majd egyszer elmondom személyesen! Szóval, hogy ne kanyarodjunk el annyira a brassóis témától, sok a bevándorló, és emiatt sok a muszlim is, ergó elég nehéz úgy főzni magyaros kajákat, hogy ne legyen benne disznóhús….Hát csináltam brassóit csirkéből, ők ették is meg dicsérték is, hogy ezt meg kell ismételnem majd! Én meg kicsit lehet bunkón közöltem, hogy nem fogom, legalábbis ilyen formában biztos, hogy nem….Vagy megeszik disznóval és lemondanak a 72 szűzről földi életük után, vagy nincs több brassói, mert én több ilyen kulináris baklövést nem fogok elkövetni az életben! Hamár a konyhánál tartok, egy-két ismerősömmel megosztottam már az alábbi történetet, ami a héten esett meg! Gyerekek senkinek nem kívánok gall lakótársat soha, semmilyen körülmények között!! Álljon előttetek például az alábbi történet! A szituáció a következő: a minap csináltam halat tejszínnel sajttal vajjal paradicsomkarikákkal, meg hozzá tésztát ilyen halkockás vízben megfőzve! Ahogy illik vacsorára jóízűen belakmároztam utána a tészta be a hűtőbe a lábosban éjszakára, a hal meg maradt a sütőben......Másnap jön be a gyerek ez a faszláma, hogy éhes és hogy ehet e halat? Há mondom széégy aláá ecsém kettőnknek csináltam!
Hallom hogy mozgolódik a konyhában meg kérdezi hogy hány fokon melegítsen, mondom bazdmeg 800 w-on hányon? 1 perc múlva iszony nagy csattogások a konyhából, de ő ki nem menne ám a szobából én rohanok, és látom hogy a mikrósütő, mint egy karácsonyfa úgy szikrázik meg villog....Mondom mi a repedt herét csináltál??? Hát be rakta melegíteni a tésztát lábosostól a mikróba.......Mondom anyádtól láttad ezt a mutatványt? Ilyet szól h igen mert otthon az anyja is így melegíti mindig a kaját....Jah mondom akkor biztos qrva sok pénzetek van naponta mikrót cserélni!
Még szerencse, h időben meghallottam a mikró sercegéseit, és nem cseszte szét az egész sütőt, hanem működik Mindezek után, elkezdi kimerni a tésztát a agyonmikrózott lábosból amiről pattogtak le a fémdarabok bele a kajába. Na itt már nem mondtam semmit, hogyha ennyire ostoba haljon valaki az haljon is meg. Közöltem, hogy jó étvágyat és bevonultam a szobámba! Persze tisztában vagyok én azzal, hogy nem lehet mindenki egy konyhamágus, de azért azt tanuljuk már meg 23 éves korunkra hogy a fém eszközök és a mikró baromira nem kompatibilis dolgok! Még lenne pár ilyen történetem, de nem akarom, hogy úgy tűnjön, hogy utálom én ezt a gyereket, csakhát nah…vannak érdekes dolgai!

6 megjegyzés:

c o n o r e írta...

Faszláma :D:D
Már megint sikítok.
Egyébként ezt a halas cuccot itthon is megcsinálhatnád majd Swedish Jamie!

Tunya írta...

Hát ha találunk ördöghalat akkor persze :D:D:D:D:D

c o n o r e írta...

A herendi tóban biztos van, ott minden van :D
Fishing on Herend Rulez!

Tunya írta...

Jah fogalmazzunk ugy hogy Drinking on Herend Rulez! :D:D:D:D
Horgäszni nem tudunk, mert nincs engedelyunk, bär ha magänto nem ertem minek engedely......

Névtelen írta...

Tovabbra is tetszik a blogod. :)
Es csak annyi - a nyari fenyözön (hajnal haromtol este 11-ig)karpotol majd a mostani vacak idöert. (Amiben szerintem a napközbeni szurkeseg a legnyomasztobb - ha ho van es napfeny, akkor meg a negyorasi besötetedes is elviselhetöbb...)Szoval varjuk a tavaszt - meg a nyarat.
En mar eszleltem, hogy elöbb van vilagos!!! (Erre most elszurkult megin minden - havas latyak az orszag.)
Ja, s a bevandorlasi politikarol persze hogy erdekel a meglatasod -- Szil blogjaban is tettel erre utalast a megjegyzesedben: valami kulön kis szösszenetre tettel utalast.
Orsi Växjöböl

Tunya írta...

Jaja, tudom Orsi, amikor panaszkodok itt a munkatársaknak az időjárás miatt, ők is mindig ezt mondják, és mivel Oskarshamn tengerparton van, meg ugye közvetlen komp összeköttetés Gotlandal, állítólag kicserélődik a tavaszra meg a nyárra!
Jaja, a bevándorláspolitikáról az én véleményemet fogom leírni a legközelebbi posztban.
És persze ezer köszi a dicsérő szavakért, igyekszem tartani a színvonalat :D:D!